Collectebonnen

Kerkelijke giften zijn onder bepaalde voorwaarden fiscaal aftrekbaar, hetgeen een belastingbesparing oplevert.
Eén van de voorwaarden hierbij is, dat u de giften moet kunnen aantonen. Dit wordt mogelijk gemaakt door de aankoop van collectebonnen. Bij de contante betaling van bonnen ontvangt u een kwitantie. Bij girale betaling, dient het bankafschrift als bewijsmateriaal richting de belastingdienst. Om misverstanden te voorkomen, wordt ook de girale kwitantie van een stempel voorzien.

Collectebonnen zijn ook handig, omdat u geen muntgeld meer hoeft op te sparen. Bovendien bespaart u de kerkrentmeesters het afstorten van grote sommen contant geld.

De bonnen worden uitgegeven in de vorm van kaarten met 20 bonnen. Ze zijn verkrijgbaar met de waardes € 0,50 (oranje), € 0,75 (wit), € 1,00 (groen), € 1,25 (geel) en € 2 (blauw).

Uitgifte

U kunt de collectebonnen verkrijgen tijdens de zitting van het College van Kerkrentmeesters op maandag van 19:30 tot 20:00 uur.